Endodoncja – kanałowe leczenie zębów

Jednym z najskuteczniejszych sposobów umożliwiających leczenie nieodwracalnych zapaleń miazgi zęba jest leczenie kanałowe, które proponujemy pacjentom w Klinice Błaszak w Gnieźnie. Dzięki tej metodzie leczniczej można zatrzymać toczący sie proces chorobowy, a wyleczone zęby mogą nam służyć tak samo, jak pozostałe.

pracujacy dentysta

Kiedy ząb wymaga leczenia kanałowego?

Wdrożenie tej metody jest niezbędne, kiedy dojdzie do zapalenia lub zakażenia miazgi.

Najczęstsze przyczyny, które są odpowiedzialne za tego typu stany to:

• głęboka próchnica,
  • wielokrotne zabiegi wykonywane na zębie,
  • złamanie lub pęknięcie zęba.

W jaki sposób przebiega leczenie kanałowe?

Zabieg jest zawsze przeprowadzany w znieczuleniu i rozpoczyna się od otwarcia komory zęba oraz usunięcia martwej lub żywej miazgi w stanie zapalnym. Następnie stomatolog lokalizuje ujścia kanałów korzeniowych i przystępuje do ich opracowania. Po dokładnym oczyszczeniu wypełnia je specjalnymi uszczelniaczami. Szczelne zamknięcie światła kanału uniemożliwia przedostawanie
się bakterii z jamy zęba do tkanek okołowierzchołkowych.

Drodzy Pacjenci, pragniemy poinformować, iż wznowiliśmy pracę Kliniki, wyposażając wszystkie nasze gabinety w nowoczesną, certyfikowaną aparaturę do dezynfekcji pomieszczeń i powietrza. Dbamy o nasze wspólne bezpieczeństwo stosując ozonatory, oczyszczacze powietrza, lampy UV oraz dezynfekcję środkami chemicznymi. Wprowadzamy również zmiany związane z przyjęciami Pacjentów, prosimy o wyrozumiałość i dostosowanie się do poniższych zasad:

• 1.Umawianie wizyt odbywa się tylko drogą telefoniczną lub mailową
  • 2.Pacjenci będą kwalifikowani do przyjęcia po rozmowie telefonicznej
  • 3.Prosimy o przybycie w maseczce i nie zdejmowania jej do momentu rozpoczęcia wizyty na fotelu
  • 4.Przyjmowani będą pacjenci bez jakichkolwiek objawów infekcji- przed wizytą kontrolujemy temperaturę Pacjenta oraz przeprowadzamy wywiad epidemiologiczny
  • 5.Ze względów bezpieczeństwa Pacjenci nie korzystają z poczekalni, po przyjeździe na parking należy zadzwonić na recepcję i potwierdzić swój przyjazd, do budynku wchodzimy po telefonicznym zaproszeniu
  • 6.Czas pomiędzy wizytami został wydłużony tak, by żaden Pacjent nie miał kontaktu z innym Pacjentem, dzieci przychodzą na wizytę tylko z jednym rodzicem
  • 7.Z użytkowania zostaje wyłączona toaleta
  • 8.Pomiędzy wizytami dezynfekowane są wszystkie powierzchnie, w tym celu wykorzystujemy lampy UV, ozonatory oraz środki dezynfekcji chemicznej
  • 9.Podczas zabiegów personel wyposażony jest w kombinezony, czepki, gogle ochronne oraz specjalistyczne maski filtracyjne